Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'activitat metalingüística durant una tasca de segmentació d'un text en paraules a segon de primària

URI:
http://hdl.handle.net/11162/105666
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gil Juan, María Rosa; Bigas Salvador, Montserrat
Date:
2009
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2009, n. 48, abril-mayo-junio ; p. 67-77
Abstract:

Se presentan los resultados de un estudio que tenía como objetivo principal observar muestras de actividad de reflexión sobre la lengua durante la realización de una tarea de segmentación de un texto en palabras por parte de niños de segundo curso de primaria. Se plantea la importancia del proceso de alfabetización, como la capacidad de reflexionar sobre la lengua en su función de comunicación.

Se presentan los resultados de un estudio que tenía como objetivo principal observar muestras de actividad de reflexión sobre la lengua durante la realización de una tarea de segmentación de un texto en palabras por parte de niños de segundo curso de primaria. Se plantea la importancia del proceso de alfabetización, como la capacidad de reflexionar sobre la lengua en su función de comunicación.

Leer menos
Materias (TEE):
lingüística aplicada; tratamiento de textos; comprensión del texto; competencia comunicativa; alfabetización
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.