Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De las competencias a las tareas en Educación Física

URI:
http://hdl.handle.net/11162/105281
Full text:
http://www3.gobiernodecanarias.o ...
View/Open
competencias_educacionfisica_14.pdf (2.090Mb)
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pacheco Lara, Juan José
Date:
2008
Published in:
La Gaveta : revista digital del CEP de Santa Cruz de Tenerife. 2008, n. 14, junio ; p. 9-11
Abstract:

Se pone a disposición del profesorado un material didáctico del área de Educación Física que pone en relación la adquisición de las competencias básicas con las tareas motrices como “situaciones problema”. En ellas interactúan los procesos curriculares e interesa fundamentalmente lo que el alumnado aprende, razón por la que hay que incorporar las responsabilidades de la autoevaluación, relacionando los supuestos teóricos y la acción y desarrollando a fondo una verdadera autonomía de los aprendizajes.

Se pone a disposición del profesorado un material didáctico del área de Educación Física que pone en relación la adquisición de las competencias básicas con las tareas motrices como “situaciones problema”. En ellas interactúan los procesos curriculares e interesa fundamentalmente lo que el alumnado aprende, razón por la que hay que incorporar las responsabilidades de la autoevaluación, relacionando los supuestos teóricos y la acción y desarrollando a fondo una verdadera autonomía de los aprendizajes.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; medios de enseñanza; destrezas básicas; autonomía; autoevaluación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.