Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Cuadernos para la coeducación 2. Etapas infantil y primaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/10262
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bolaños Espinosa, María del Carmen; González Díaz, María Dolores; Jiménez Suárez, Manuel; Vega Suárez, Teresa
Autor corporativo:
CEP de La Laguna (Tenerife). Asesoría de Coeducación; Gobierno de Canarias. Dirección General de Ordenación e Innovación Educativa. Programa Harimaguada
Date:
1994
Abstract:

Se plantean algunos elementos de análisis, justificación y práctica coeducativa correspondiente a las etapas Infantil y Primaria, con la finalidad de ir avanzando en la construcción de escuelas promotoras de la igualdad de oportunidades para ambos sexos. Se sugieren actividades ejemplificadoras basadas en una metodología participativa y comprensiva.

Se plantean algunos elementos de análisis, justificación y práctica coeducativa correspondiente a las etapas Infantil y Primaria, con la finalidad de ir avanzando en la construcción de escuelas promotoras de la igualdad de oportunidades para ambos sexos. Se sugieren actividades ejemplificadoras basadas en una metodología participativa y comprensiva.

Leer menos
Materias (TEE):
coeducación; enseñanza primaria; educación preescolar; educación cívica; diferencia de sexo; igualdad de oportunidades
Otras Materias:
Ley Orgánica 1/1990 de Ordenación General del Sistema Educativo (LOGSE)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.