Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Escuchar las voces de los estudiantes y planificar juntos : formación permanente y desarrollo profesional del profesorado

URI:
http://hdl.handle.net/11162/102522
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ainscow, Mel; Echeita Sarrionandia, Gerardo; Goldrick, Sue; Hope, Max; Paes, Isabel; Sandoval Mena, Marta; Simón Rueda, Cecilia; Vitorino, Teresa; Messiou, Kyriaki
Date:
2014
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2014, n. 446, junio ; p. 46-49
Abstract:

Se explica el procedimiento de las lecciones de estudio, donde se constituyen equipos de tres docentes, en los que uno de ellos imparte un tema, mientras los otros dos observan la reacción de los estudiantes, sobre todo, la de los más vulnerables. Después, se discuten los ajustes necesarios para mejorar el proceso. El objetivo es hacer emerger las opiniones del alumnado con el fin de detectar posibles riesgos de marginación o fracaso escolar.

Se explica el procedimiento de las lecciones de estudio, donde se constituyen equipos de tres docentes, en los que uno de ellos imparte un tema, mientras los otros dos observan la reacción de los estudiantes, sobre todo, la de los más vulnerables. Después, se discuten los ajustes necesarios para mejorar el proceso. El objetivo es hacer emerger las opiniones del alumnado con el fin de detectar posibles riesgos de marginación o fracaso escolar.

Leer menos
Materias (TEE):
pedagogía diferencial; trabajo en equipo; método de enseñanza; percepción del otro; relación profesor-alumno
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.