Redined

Logo de Red de Información EducativaLogo de Red de Información Educativa
    • instagram
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Mi Redined
  • Acerca de Redined
    • Qué es Redined
    • Directorio
  • Ayuda
    • Cómo buscar en Redined
    • Vídeo tutorial
  • Autoarchivo
    • Quién puede enviar
    • Envíe sus trabajos
    • Derechos de autor
  • Estadísticas
    instagram
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar por

Todo RedinedAutoresAutores CorporativosTítulosMateriasOtras MateriasNiveles EducativosColeccionesTítulos de RevistaEsta ColecciónAutoresAutores CorporativosTítulosMateriasOtras MateriasNiveles EducativosColeccionesTítulos de Revista

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Anàlisi del perfil del formador de formadors des de la perspectiva practicoreflexiva a les Illes Balears

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98442
Texto completo:
http://irie.uib.cat/files/report ...
Ver/Abrir
informe-8.pdf (4.160Mb)
Nivel Educativo:
Ámbito general
Tipo Documental:
Informe
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
Ver Estadísticas de uso
Metadatos:
Mostrar el registro completo del ítem
Autor:
Oliver Trobat, Miquel Francesc; Casero Martínez, Antonio; Portas Fuentespina, Heracli; Llobera, Esperança
Fecha:
2013
Resumen:

La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d¿optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D¿acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d¿establir l¿estat de la qüestió del tema d¿estudi, a partir de la realització d¿una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s¿ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d¿estudi. Per realitzar l¿anàlisi interpretativa s¿utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d¿aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d¿acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d¿esdevenir un element clau per a la millora d¿aquest professional a curt termini.

La finalitat de la recerca fou elaborar el mapa competencial del formador de formadors per tal d¿optimitzar-ne el desenvolupament professional en el marc de les Illes Balears. D¿acord amb això, la recerca va dedicar els seus recursos a identificar les qualitats personals i les competències de referència dels formadors de formadors. Per tal d¿establir l¿estat de la qüestió del tema d¿estudi, a partir de la realització d¿una anàlisi documental, es presenta la situació actual del concepte de competència, de formador practicoreflexiu i es fa una aproximació a les principals aportacions sobre les competències dels formadors. La recerca que presentam és de tipus qualitatiu i s¿ha basat en la metodologia fenomenogràfica a partir de la realització de cinc grups de discussió, que comptaren amb la participació de trenta-tres informadors clau de diversos àmbits de la temàtica d¿estudi. Per realitzar l¿anàlisi interpretativa s¿utilitzà el mètode de comparació constant, que va permetre classificar i analitzar la informació aportada pels experts. A partir d¿aquesta informació es va establir un mapa de vuit qualitats personals i nou unitats de competència dels formadors de formadors, que dibuixen un professional amb un perfil d¿acompanyament del procés de canvi i de reflexió sobre la seva pràctica. Aquest mapa competencial, sens dubte ha d¿esdevenir un element clau per a la millora d¿aquest professional a curt termini.

Leer menos
Materias (TEE):
formación de profesores; innovación pedagógica; formación de formadores; perfeccionamiento de profesores
Otras Materias:
Baleares (Comunidad Autónoma); Universidad de las Islas Baleares
Logo Ministerio
AndalucíaPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís Vasco
Indexado enDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Aviso legal | Accesibilidad | Contacto | Sugerencias
RSSShare
 

 

Redined no da acceso al texto completo de todos los registros descritos, ya que no cuenta con la autorización de los autores o editores para la distribución pública de algunos documentos. Si está interesado en acceder a alguno de estos recursos, puede contactar  a través del correo electrónico redinedDS@educacion.gob.es  e intentaremos ayudarle.