Redined

Logo de Red de Información EducativaLogo de Red de Información Educativa
    • instagram
    • Galego 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Mi Redined
  • Acerca de Redined
    • Qué es Redined
    • Directorio
  • Ayuda
    • Cómo buscar en Redined
    • Vídeo tutorial
  • Autoarchivo
    • Quién puede enviar
    • Envíe sus trabajos
    • Derechos de autor
  • Estadísticas
    instagram
  • Galego 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navegar por

Todo RedinedAutoresAutores CorporativosTítulosMateriasOtras MateriasNiveles EducativosColeccionesTítulos de RevistaEsta ColecciónAutoresAutores CorporativosTítulosMateriasOtras MateriasNiveles EducativosColeccionesTítulos de Revista

Mi cuenta

Acceder

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

¿Jugar¿ amb un infant autista, li pot permetre obrir-se a l¿altre? La pràctica psicomotriu, una manera especial de tractar l¿autisme

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98123
Ver/Abrir
01_Annette_Bauer.pdf (184.2Kb)
Nivel Educativo:
Educación Infantil
Educación Primaria
Tipo Documental:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
Ver Estadísticas de uso
Metadatos:
Mostrar el registro completo del ítem
Autor:
Bauer, Annette
Fecha:
2013
Publicado en:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2013, Vol. IV, n. 1 ; p. 10-20
Resumen:

Parafrasejant les paraules d¿Ajuriaguerra ¿«el nostre cos no és res sense el cos de l¿altre»¿, Joly (2009) planteja la hipòtesi que l¿autisme, en el fons, podria ser, durant tot el procés de desenvolupament, la representació del que seria el nostre cos sense el cos de l¿altre, en la dimensió subjectiva, instrumental i funcional... El cos d¿un infant amb autisme pot ser la seva primera diferència, la seva primera i única ¿presentació¿. Els infants amb autisme solen mostrar discordances o un retard en el desenvolupament psicomotor. Aquesta especificitat funcional els porta inevitablement a una manera molt especial de percebre tant el propi cos, com el món que els envolta... i també a una manera diferent de percebre l¿altre com a subjecte (cos i psique). Aquest article està fet a partir de les sessions filmades al llarg d¿una intervenció d¿ajuda individual amb un infant amb autisme, i de les relacions que he establert entre aquesta intervenció i la «taula del desenvolupament» de Haag (1995), una eina que m¿ha estat molt útil en l¿enfocament terapèutic de la pràctica psicomotriu. La meva intenció és mostrar com ¿jugar¿ amb un infant amb autisme, a través d¿una relació de mediació corporal, li permet obrir-se a la relació amb l¿altre.

Parafrasejant les paraules d¿Ajuriaguerra ¿«el nostre cos no és res sense el cos de l¿altre»¿, Joly (2009) planteja la hipòtesi que l¿autisme, en el fons, podria ser, durant tot el procés de desenvolupament, la representació del que seria el nostre cos sense el cos de l¿altre, en la dimensió subjectiva, instrumental i funcional... El cos d¿un infant amb autisme pot ser la seva primera diferència, la seva primera i única ¿presentació¿. Els infants amb autisme solen mostrar discordances o un retard en el desenvolupament psicomotor. Aquesta especificitat funcional els porta inevitablement a una manera molt especial de percebre tant el propi cos, com el món que els envolta... i també a una manera diferent de percebre l¿altre com a subjecte (cos i psique). Aquest article està fet a partir de les sessions filmades al llarg d¿una intervenció d¿ajuda individual amb un infant amb autisme, i de les relacions que he establert entre aquesta intervenció i la «taula del desenvolupament» de Haag (1995), una eina que m¿ha estat molt útil en l¿enfocament terapèutic de la pràctica psicomotriu. La meva intenció és mostrar com ¿jugar¿ amb un infant amb autisme, a través d¿una relació de mediació corporal, li permet obrir-se a la relació amb l¿altre.

Leer menos
Materias (TEE):
autismo; psicomotricidad; imagen corporal; desarrollo del niño; expresión corporal
Logo Ministerio
AndalucíaPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís Vasco
Indexado enDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Aviso legal | Accesibilidad | Contacto | Sugerencias
RSSShare
 

 

Redined no da acceso al texto completo de todos los registros descritos, ya que no cuenta con la autorización de los autores o editores para la distribución pública de algunos documentos. Si está interesado en acceder a alguno de estos recursos, puede contactar  a través del correo electrónico redinedDS@educacion.gob.es  e intentaremos ayudarle.