Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Opiniones sobre los viodeojuegos del alumnado de educación secundaria obligatoria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/98068
Full text:
http://www.edutec.es/revista/ind ...
View/Open
Edutec-e_38_Sanchez_Alfageme_Serrano.pdf (263.3Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sánchez Rodríguez, Pedro Antonio; Alfageme González, María Begoña; Serrano Pastor, Francisca José
Date:
2011
Published in:
Edutec : revista electrónica de tecnología educativa. 2011, n. 38, diciembre ; p. 1-14
Abstract:

Presentamos parte de una investigación centrada en los videojuegos con 203 alumnos de Educación Secundaria Obligatoria. Abordamos tres objetivos: conocer la opinión que tienen los alumnos sobre los videojuegos, determinar qué tipo prefieren y conocer su opinión diferenciada por sexo. Algunos resultados indican un consumo de videojuegos moderado, de uso habitual y que no reflejan diferencias por sexo. Los alumnos que más utilizan videojuegos tienen una opinión más crítica. Valoran su uso de forma positiva y centran el atractivo de los videojuegos en la diversión. Los alumnos no se fijan en para quién han sido diseñados los videojuegos, ni tampoco en el sexo que utiliza el videojuego.

Presentamos parte de una investigación centrada en los videojuegos con 203 alumnos de Educación Secundaria Obligatoria. Abordamos tres objetivos: conocer la opinión que tienen los alumnos sobre los videojuegos, determinar qué tipo prefieren y conocer su opinión diferenciada por sexo. Algunos resultados indican un consumo de videojuegos moderado, de uso habitual y que no reflejan diferencias por sexo. Los alumnos que más utilizan videojuegos tienen una opinión más crítica. Valoran su uso de forma positiva y centran el atractivo de los videojuegos en la diversión. Los alumnos no se fijan en para quién han sido diseñados los videojuegos, ni tampoco en el sexo que utiliza el videojuego.

Leer menos
 

Part of a research report focused on the video game with 203 students in Secondary Education. Address three objectives: a) Knowing the opinion of students about video games, b) Establishing the type of video games they like, and c) Knowing their opinions according to their sex. Some results indicate a moderate consumption of video games, commonly used and do not reflect gender differences. Students who use most video games have a more critical view.They value their use positively and focus the appeal of video games on the fun. Students are not set in for whom video games are designed, neither the sex used in the game.

Part of a research report focused on the video game with 203 students in Secondary Education. Address three objectives: a) Knowing the opinion of students about video games, b) Establishing the type of video games they like, and c) Knowing their opinions according to their sex. Some results indicate a moderate consumption of video games, commonly used and do not reflect gender differences. Students who use most video games have a more critical view.They value their use positively and focus the appeal of video games on the fun. Students are not set in for whom video games are designed, neither the sex used in the game.

Leer menos
 
Materias (TEE):
juego de ordenador; actividades recreativas; adolescente; consumo; nuevas tecnologías; investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.