Aplicando mapas conceptuales en teoria de autómatas para evaluar aprendizaje significativo
View/ Open
Education Level:
Document type:
Artículo de revistaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2011Published in:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2011, Vol. III, n. 1 ; p. 161-168Abstract:
Actualment hi ha una gran quantitat de treballs relacionats amb nous models i estils d'aprenentatge i instrucció matemàtica. En el cas de l'àrea que abasta la instrucció matemàtica aplicada, hi ha menys informació d'èxit i treball sobre aquest tema. Això ocorre en l'assignatura Teoria d'Autòmats (TA) que s'imparteix en el quart semestre a la carrera d'Enginyeria en Computació de l’ESIME - Culhuacan, de l’IPN de Mèxic. A causa de la seva naturalesa, la TA presenta dificultats en la comprensió dels conceptes i aplicacions pel que fa a l'alumne, de manera que consideram que mitjançant l'estratègia d'ensenyament amb mapes conceptuals, desenvolupats per J. Novak, hi haurà un resultat favorable en dinamisme, comprensió i un aprenentatge significatiu a llarg termini que proporcionarà elements sòlids per a assignatures consegüents. Es presenta la proposta elaborada pels professors que imparteixen l'assignatura i exercicis desenvolupats per 83 alumnes.
Actualment hi ha una gran quantitat de treballs relacionats amb nous models i estils d'aprenentatge i instrucció matemàtica. En el cas de l'àrea que abasta la instrucció matemàtica aplicada, hi ha menys informació d'èxit i treball sobre aquest tema. Això ocorre en l'assignatura Teoria d'Autòmats (TA) que s'imparteix en el quart semestre a la carrera d'Enginyeria en Computació de l’ESIME - Culhuacan, de l’IPN de Mèxic. A causa de la seva naturalesa, la TA presenta dificultats en la comprensió dels conceptes i aplicacions pel que fa a l'alumne, de manera que consideram que mitjançant l'estratègia d'ensenyament amb mapes conceptuals, desenvolupats per J. Novak, hi haurà un resultat favorable en dinamisme, comprensió i un aprenentatge significatiu a llarg termini que proporcionarà elements sòlids per a assignatures consegüents. Es presenta la proposta elaborada pels professors que imparteixen l'assignatura i exercicis desenvolupats per 83 alumnes.
Leer menosActualmente existen una cantidad muy basta de trabajos relacionados con nuevos modelos y estilos de aprendizaje e instrucción matemática. En el caso del área que abarca la instrucción matemática – aplicada, existe menos información de éxito y trabajo al respecto. Esto ocurre en la asignatura de Teoría de Autómatas (TA) que se imparte en 4º semestre en la carrera de Ingeniería en Computación de la ESIME – Culhuacan del IPN México. Debido a su naturaleza la TA, presenta dificultades en la comprensión de los conceptos y aplicaciones por parte del alumno, por lo que, consideramos que mediante la estrategia de enseñanza utilizando mapas conceptuales desarrollados por J. Novak, discurrimos que habrá un resultado favorable en dinamismo, comprensión y un aprendizaje significativo a largo plazo que le proporcione elementos sólidos para asignaturas consecuentes. Se presenta la propuesta elaborada por profesores que imparten la asignatura y ejercicios desarrollados por 83 alumnos.
Actualmente existen una cantidad muy basta de trabajos relacionados con nuevos modelos y estilos de aprendizaje e instrucción matemática. En el caso del área que abarca la instrucción matemática – aplicada, existe menos información de éxito y trabajo al respecto. Esto ocurre en la asignatura de Teoría de Autómatas (TA) que se imparte en 4º semestre en la carrera de Ingeniería en Computación de la ESIME – Culhuacan del IPN México. Debido a su naturaleza la TA, presenta dificultades en la comprensión de los conceptos y aplicaciones por parte del alumno, por lo que, consideramos que mediante la estrategia de enseñanza utilizando mapas conceptuales desarrollados por J. Novak, discurrimos que habrá un resultado favorable en dinamismo, comprensión y un aprendizaje significativo a largo plazo que le proporcione elementos sólidos para asignaturas consecuentes. Se presenta la propuesta elaborada por profesores que imparten la asignatura y ejercicios desarrollados por 83 alumnos.
Leer menos