Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La influencia de la mediación en el liderazgo en los centros educativos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/97168
View/Open
art4.pdf (70.68Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Formación Profesional
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martins Ribeiro Caiado de Castro, Heide
Date:
2012
Published in:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2012, n. 3 ; p. 35-47
Abstract:

Estamos en la era de la información. El nivel de profundidad del conocimiento en todas las áreas se escapa de nuestro control. Las escuelas encuentran un gran desafío a la hora de transmitir a los alumnos el conocimiento necesario para alcanzar el éxito. Ante este nuevo paradigma, el liderazgo en los centros educativos también plantea sus retos particulares: ¿cómo mantener a los profesores motivados y comprometidos? ¿cómo hacer que la gestión de los centros sea a la vez humana y profesional? Una de las técnicas que se ha demostrado más eficaz a la hora de resolver este planteamiento es la Mediación. El presente trabajo describe cómo la Mediación, a través de sus criterios, contribuye a responder positivamente a las cuestiones formuladas más arriba, formar a los profesionales del futuro y garantizar que el aprendizaje en los centros educativos sea saludable y eficaz.

Estamos en la era de la información. El nivel de profundidad del conocimiento en todas las áreas se escapa de nuestro control. Las escuelas encuentran un gran desafío a la hora de transmitir a los alumnos el conocimiento necesario para alcanzar el éxito. Ante este nuevo paradigma, el liderazgo en los centros educativos también plantea sus retos particulares: ¿cómo mantener a los profesores motivados y comprometidos? ¿cómo hacer que la gestión de los centros sea a la vez humana y profesional? Una de las técnicas que se ha demostrado más eficaz a la hora de resolver este planteamiento es la Mediación. El presente trabajo describe cómo la Mediación, a través de sus criterios, contribuye a responder positivamente a las cuestiones formuladas más arriba, formar a los profesionales del futuro y garantizar que el aprendizaje en los centros educativos sea saludable y eficaz.

Leer menos
 

Som a l'era de la informació. El nivell de profunditat del coneixement en totes les àrees s’escapa del nostre control. Les escoles troben un gran desafiament a l’hora d’aconseguir transmetre als alumnes el coneixement necessari per assolir l’èxit. Davant aquest nou paradigma, el lideratge als centres educatius també planteja els seus reptes particulars: com mantenir els professors motivats i compromesos? com fer que la gestió dels centres sigui a la vegada humana i professional? Una de les tècniques que s'ha demostrat més eficaç a l’hora de resoldre aquest plantejament és la Mediació. El present treball descriu com la Mediació, a través dels seus criteris, contribueix a respondre positivament les qüestions formulades més amunt, formar els professionals del futur i garantir que l'aprenentatge als centres educatius sigui saludable i eficaç.

Som a l'era de la informació. El nivell de profunditat del coneixement en totes les àrees s’escapa del nostre control. Les escoles troben un gran desafiament a l’hora d’aconseguir transmetre als alumnes el coneixement necessari per assolir l’èxit. Davant aquest nou paradigma, el lideratge als centres educatius també planteja els seus reptes particulars: com mantenir els professors motivats i compromesos? com fer que la gestió dels centres sigui a la vegada humana i professional? Una de les tècniques que s'ha demostrat més eficaç a l’hora de resoldre aquest plantejament és la Mediació. El present treball descriu com la Mediació, a través dels seus criteris, contribueix a respondre positivament les qüestions formulades més amunt, formar els professionals del futur i garantir que l'aprenentatge als centres educatius sigui saludable i eficaç.

Leer menos
 

We now live in the information era. The depth of knowledge in every discipline is rapidly escaping our control. Schools are facing a major challenge when it comes to transmitting to students the knowledge they will need to be successful. In view of this new paradigm, leaders at school centres are also contemplating their own specific challenges, such as how to keep teachers motivated and committed and how to ensure that the management of the centres is both humane and professional. One of the techniques that have proven to be the most effective when it comes to resolving this issue is mediation. This paper describes the manner in which mediation applies its criteria to contribute to solving the problems posed above, training the professionals of the future and guaranteeing that the instruction given in schools is both healthy and effective.

We now live in the information era. The depth of knowledge in every discipline is rapidly escaping our control. Schools are facing a major challenge when it comes to transmitting to students the knowledge they will need to be successful. In view of this new paradigm, leaders at school centres are also contemplating their own specific challenges, such as how to keep teachers motivated and committed and how to ensure that the management of the centres is both humane and professional. One of the techniques that have proven to be the most effective when it comes to resolving this issue is mediation. This paper describes the manner in which mediation applies its criteria to contribute to solving the problems posed above, training the professionals of the future and guaranteeing that the instruction given in schools is both healthy and effective.

Leer menos
 
Materias (TEE):
liderazgo; solución de conflictos; ambiente escolar; diálogo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.