Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Acer-European Schoolnet Educational Netbook Pilot : una experiència sobre l’ús de netbooks a l’aula i algunes relacions amb l’informe PISA

URI:
http://hdl.handle.net/11162/97166
View/Open
art5.pdf (82.37Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Calafat Albertí, Amador; Grau Garrigues, Maria Josep; Vallespir Amengual, Maria
Date:
2013
Published in:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2013, n.3 ; p. 48-61
Abstract:

Els autors participants en el projecte d’innovació educativa “1:1 un ordinador un alumne”, entre l’empresa Acer i l’European Schoolnet, cerquen interpretacions a les correlacions trobades entre els resultats de l’Informe PISA i les enquestes inicials, que es varen fer al professorat participant, a l’inici del projecte esmentat. En aquestes enquestes el professorat expressà els nivells de confiança a l’hora d’emprar els ordinadors en educació.

Els autors participants en el projecte d’innovació educativa “1:1 un ordinador un alumne”, entre l’empresa Acer i l’European Schoolnet, cerquen interpretacions a les correlacions trobades entre els resultats de l’Informe PISA i les enquestes inicials, que es varen fer al professorat participant, a l’inici del projecte esmentat. En aquestes enquestes el professorat expressà els nivells de confiança a l’hora d’emprar els ordinadors en educació.

Leer menos
 

Los autores participantes en la primera fase del proyecto de innovación educativa “1:1 un ordenador un alumno”, llevado a cabo conjuntamente por la empresa Acer i la European Schoolnet, buscan interpretaciones a las correlaciones encontradas entre los resultados del Informe PISA y las encuestas iniciales realizadas al profesorado que participó en el proyecto antes mencionado. En estas encuestas el profesorado expresó los niveles de confianza a la hora de utilizar los ordenadores en educación.

Los autores participantes en la primera fase del proyecto de innovación educativa “1:1 un ordenador un alumno”, llevado a cabo conjuntamente por la empresa Acer i la European Schoolnet, buscan interpretaciones a las correlaciones encontradas entre los resultados del Informe PISA y las encuestas iniciales realizadas al profesorado que participó en el proyecto antes mencionado. En estas encuestas el profesorado expresó los niveles de confianza a la hora de utilizar los ordenadores en educación.

Leer menos
 

The authors of this article took part in “1:1 one computer for each student,” an innovative education project sponsored by the company Acer and the European Schoolnet. This article aims to explain some of the correlations that have been detected among the findings of the PISA Report and the results of the survey carried out among the participating teachers at the start of the project. In the survey, the teachers expressed their levels of trust vis-à-vis the use of computers in education.

The authors of this article took part in “1:1 one computer for each student,” an innovative education project sponsored by the company Acer and the European Schoolnet. This article aims to explain some of the correlations that have been detected among the findings of the PISA Report and the results of the survey carried out among the participating teachers at the start of the project. In the survey, the teachers expressed their levels of trust vis-à-vis the use of computers in education.

Leer menos
 
Materias (TEE):
sistema educativo; enseñanza secundaria; innovación pedagógica; nuevas tecnologías; tecnología de la información
Otras Materias:
IES La Ribera (Palma, Mallorca); Baleares (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.