Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Un estudio sobre creatividad musical en escuelas de Secundaria de Inglaterra

URI:
http://hdl.handle.net/11162/93874
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Odena, Oscar
Date:
2005
Published in:
Música y educación : revista trimestral de pedagogía musical. 2005, v. XVIII, 3, n. 63, octubre ; p. 99-107
Abstract:

Se describen los antecedentes, la metodología y las conclusiones de una investigación sobre la percepción de la creatividad por parte de profesores de música de Educación Secundaria de Inglaterra. Se exploran las implicaciones educativas referentes al desarrollo curricular y a la formación del profesorado de música de esta etapa. Las conclusiones ponen de relieve la importancia del tiempo y los recursos en la implementación de guías curriculares sobre creatividad musical. Finalmente se sugieren estrategias para optimizar la formación de los docentes.

Se describen los antecedentes, la metodología y las conclusiones de una investigación sobre la percepción de la creatividad por parte de profesores de música de Educación Secundaria de Inglaterra. Se exploran las implicaciones educativas referentes al desarrollo curricular y a la formación del profesorado de música de esta etapa. Las conclusiones ponen de relieve la importancia del tiempo y los recursos en la implementación de guías curriculares sobre creatividad musical. Finalmente se sugieren estrategias para optimizar la formación de los docentes.

Leer menos
Materias (TEE):
música; formación de profesores; creatividad; Inglaterra
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.