Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evaluación de la enseñanza : una necesidad al servicio de la mejora de la calidad del proceso de aprendizaje

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87974
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Hernández Alvarez, Juan Luis
Date:
2002
Published in:
Aula de innovación educativa. 2002, n. 115, octubre ; p. 7-11
Abstract:

El autor justifica en su artículo que la evaluación del proceso de enseñanza debe utilizar, además del dato de los resultados de los alumnos y alumnas que constituyen un referente del grado de adecuación y calidad de las estrategias puestas en práctica, otro tipo de información como es la que procede del análisis de las intenciones (las que se reflejan en la programación y las acciones del docente).

El autor justifica en su artículo que la evaluación del proceso de enseñanza debe utilizar, además del dato de los resultados de los alumnos y alumnas que constituyen un referente del grado de adecuación y calidad de las estrategias puestas en práctica, otro tipo de información como es la que procede del análisis de las intenciones (las que se reflejan en la programación y las acciones del docente).

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación; educación física; evaluación formativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.