Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El patrimonio industrial y la didáctica de las ciencias sociales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87956
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gutiérrez Medina, María Luisa
Date:
2002
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2002, n. 33, julio-septiembre ; p. 109-120
Abstract:

Considera como fuente primaria interdisciplinar para la investigación el patrimonio industrial, ofreciendo al historiador docente dos opciones. La primera considera el patrimonio industrial como fuente primaria para investigar la historia industrial. La segunda se refiere a su aplicación a la enseñanza, dada la importancia que el currículo de ciencias sociales de la ESO concede al patrimonio industrial en la enseñanza de la historia.

Considera como fuente primaria interdisciplinar para la investigación el patrimonio industrial, ofreciendo al historiador docente dos opciones. La primera considera el patrimonio industrial como fuente primaria para investigar la historia industrial. La segunda se refiere a su aplicación a la enseñanza, dada la importancia que el currículo de ciencias sociales de la ESO concede al patrimonio industrial en la enseñanza de la historia.

Leer menos
Materias (TEE):
historia; patrimonio cultural; industria; fuentes de información
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.