Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La formación inicial del profesorado y el prácticum de secundaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/87614
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Albert Tarragona, Joan Miquel; Fuentes Moreno, Concepción; Palos Rodríguez, José
Date:
2012
Published in:
Íber : didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia. 2012, n. 72, julio-septiembre ; 65-70
Abstract:

La formación inicial del profesorado de secundaria en España está regulada con carácter de máster universitario desde el año 2007. En este artículo se trata la estructura de la especialidad de Geografía e Historia que se realiza en la Universidad de Barcelona como un ejemplo que recoge la mayoría de las características del contexto general surgido con la aparación de este máster.

La formación inicial del profesorado de secundaria en España está regulada con carácter de máster universitario desde el año 2007. En este artículo se trata la estructura de la especialidad de Geografía e Historia que se realiza en la Universidad de Barcelona como un ejemplo que recoge la mayoría de las características del contexto general surgido con la aparación de este máster.

Leer menos
Materias (TEE):
formación inicial; profesor; universidad; calidad de la enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.