Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La fase de cierre de la secuencia formativa, indispensable para el proceso de aprendizaje

URI:
http://hdl.handle.net/11162/85360
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Parcerisa Aran, Artur
Date:
2004
Published in:
Aula de innovación educativa. 2004, n. 136, Noviembre ; p. 9-11
Abstract:

El autor concede la misma importancia a la fase inicial del proceso de aprendizaje que a la de cierre. En cada una de estas fases deben darse los elementos adecuados que faciliten el aprendizaje. Si esta fase final no es adecuada el proceso de aprendizaje queda abierto, las actividades de síntesis, recapitulación y de interrelación de los contenidos que se han ido trabajando en la secuencia, son las más adecuadas.

El autor concede la misma importancia a la fase inicial del proceso de aprendizaje que a la de cierre. En cada una de estas fases deben darse los elementos adecuados que faciliten el aprendizaje. Si esta fase final no es adecuada el proceso de aprendizaje queda abierto, las actividades de síntesis, recapitulación y de interrelación de los contenidos que se han ido trabajando en la secuencia, son las más adecuadas.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje secuencial; desarrollo de programas de estudios; metodología; evaluación formativa
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.