Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Las escuelas rurales : un lugar en ninguna parte. Las ciudades invisibles del mundo educativo

URI:
http://hdl.handle.net/11162/78403
Full text:
http://www.aufop.com/aufop/uploa ...
View/Open
00820103007715.pdf (198.5Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vázquez Recio, Rosa María
Date:
2008
Published in:
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado. 2008, v. 11 (1), n. 25, abril ; p. 53-58
Abstract:

Se exponen una serie de reflexiones sobre las escuelas rurales, planteadas desde la experiencia personal y profesional de la autora. Se reaclama que las escuelas rurales dejen de estar en el olvido o sean infravaloradas para ser reconocidas como escuelas de verdad. Se relaciona con la formación inicial del profesorado, estableciéndose una serie de consideraciones a tener en cuenta para promover el cambio en la valoración y el reconocimiento de las escuelas del mundo rural.

Se exponen una serie de reflexiones sobre las escuelas rurales, planteadas desde la experiencia personal y profesional de la autora. Se reaclama que las escuelas rurales dejen de estar en el olvido o sean infravaloradas para ser reconocidas como escuelas de verdad. Se relaciona con la formación inicial del profesorado, estableciéndose una serie de consideraciones a tener en cuenta para promover el cambio en la valoración y el reconocimiento de las escuelas del mundo rural.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; formación inicial; profesor; lenguaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.