Unitats didàctiques per a primària. Medi aquàtic i aprenentatge significatiu : una proposta per a la inclusió d'alumnes amb discapacitat motriu
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Material didácticoEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2007Resumen:
La actividad acuática como medio educativo posibilita todo un conjunto de experiencias motrices, psicológicas y sociales a los alumnos en un entorno que no es el habitual. Centrada en los alumnos con necesidades educativas especiales -en este caso concreto, en alumnos con discapacidad motriz-, la actividad acuática puede ser una herramienta muy valiosa por trabajar en la materia de Educación Física. En el medio acuático esta población puede ser más autónoma y se puede sentir más independiente que en el terrestre. Este aspecto puede ser fundamental por ayudar a agumentar la autoestima, pero también a potenciar las relaciones sociales con los otros alumnos. La motivación que puede llegar a crear el medio acuático también puede ser una oportunidad muy buena para trabajar de manera interdisciplinaria contenidos que los alumnos tratan en otras áreas dentro del aula de una manera más abstracta, y que en el medio acuático se pueden vivir de una manera más práctica y lúdica. En esta propuesta se combinan los tres aspectos principales siguientes: la actividad acuática, la inclusión del alumnado con discapacidad motriz y el aprendizaje significativo.
La actividad acuática como medio educativo posibilita todo un conjunto de experiencias motrices, psicológicas y sociales a los alumnos en un entorno que no es el habitual. Centrada en los alumnos con necesidades educativas especiales -en este caso concreto, en alumnos con discapacidad motriz-, la actividad acuática puede ser una herramienta muy valiosa por trabajar en la materia de Educación Física. En el medio acuático esta población puede ser más autónoma y se puede sentir más independiente que en el terrestre. Este aspecto puede ser fundamental por ayudar a agumentar la autoestima, pero también a potenciar las relaciones sociales con los otros alumnos. La motivación que puede llegar a crear el medio acuático también puede ser una oportunidad muy buena para trabajar de manera interdisciplinaria contenidos que los alumnos tratan en otras áreas dentro del aula de una manera más abstracta, y que en el medio acuático se pueden vivir de una manera más práctica y lúdica. En esta propuesta se combinan los tres aspectos principales siguientes: la actividad acuática, la inclusión del alumnado con discapacidad motriz y el aprendizaje significativo.
Leer menosL'activitat aquàtica com a mitjà educatiu possibilita tot un conjunt d'experiències motrius, psicològiques i socials als alumnes en un entorn que no és l'habitual. Centrada en els alumnes amb necessitats educatives especials -en aquest cas concret, en alumnes amb discapacitat motriu-, l'activitat aquàtica pot ser una eina molt valuosa per treballar en la matèria d'Educació Física. En el medi aquàtic aquesta població pot ser més autònoma i es pot sentir més independent que en el terrestre. Aquest aspecte pot ser fonamental per ajudar a agumentar l'autoestima, però també a potenciar les relacions socials amb els altres alumnes. La motivació que pot arribar a crear el medi aquàtic també pot ser una oportunitat molt bona per treballar de manera interdisciplinària continguts que els alumnes tracten en altres àrees dins l'aula d'una manera més abstracta, i que en el medi aquàtic es poden viure d'una manera més pràctica i lúdica. En aquesta proposta es combinen els tres aspectes principals següents: l'activitat aquàtica, la inclusió de l'alumnat amb discapacitat motriu i l'aprenentatge significatiu.
L'activitat aquàtica com a mitjà educatiu possibilita tot un conjunt d'experiències motrius, psicològiques i socials als alumnes en un entorn que no és l'habitual. Centrada en els alumnes amb necessitats educatives especials -en aquest cas concret, en alumnes amb discapacitat motriu-, l'activitat aquàtica pot ser una eina molt valuosa per treballar en la matèria d'Educació Física. En el medi aquàtic aquesta població pot ser més autònoma i es pot sentir més independent que en el terrestre. Aquest aspecte pot ser fonamental per ajudar a agumentar l'autoestima, però també a potenciar les relacions socials amb els altres alumnes. La motivació que pot arribar a crear el medi aquàtic també pot ser una oportunitat molt bona per treballar de manera interdisciplinària continguts que els alumnes tracten en altres àrees dins l'aula d'una manera més abstracta, i que en el medi aquàtic es poden viure d'una manera més pràctica i lúdica. En aquesta proposta es combinen els tres aspectes principals següents: l'activitat aquàtica, la inclusió de l'alumnat amb discapacitat motriu i l'aprenentatge significatiu.
Leer menos