Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La enseñanza de la composición escrita, basada en estrategias : aspectos conceptuales y de investigación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/75778
Full text:
http://hdl.handle.net/10347/4396
View/Open
pg_245-256_inneduc16.pdf (1.350Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Salvador Mata, Francisco; García Guzmán, Antonio
Date:
2006
Published in:
Innovación educativa. 2006, n. 16 ; p. 245-256
Abstract:

Revisión de la literatura sobre la enseñanza de la composición escrita, basada en estrategias, desde una doble perspectiva: los modelos teóricos y la investigación empírica. Analiza la documentación relativa a dichos modelos, aquella que explica los procesos de aprendizaje y enseñanza de la composición escrita, derivando propuestas didácticas o programas de enseñanza y presentando estrategias y procedimientos para mejorar procesos y aspectos específicos de la misma.

Revisión de la literatura sobre la enseñanza de la composición escrita, basada en estrategias, desde una doble perspectiva: los modelos teóricos y la investigación empírica. Analiza la documentación relativa a dichos modelos, aquella que explica los procesos de aprendizaje y enseñanza de la composición escrita, derivando propuestas didácticas o programas de enseñanza y presentando estrategias y procedimientos para mejorar procesos y aspectos específicos de la misma.

Leer menos
Materias (TEE):
composición; comprensión del texto; expresión escrita; material de referencia
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.