Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'educació infantil avui. 'La educación infantil hoy'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/7092
Full text:
http://weib.caib.es/Documentacio ...
Full text:
http://weib.caib.es/Documentacio ...
View/Open
12040167REV.pdf (47.62Kb)
12040167bREV.pdf (4.834Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Superior
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Parellada, Carles
Date:
2000
Abstract:

La educación infantil es hoy un reto prioritario a tres niveles o dimensiones, la socioemocional, la pedagógica y la ecológica. El texto se centra en comentar estas tres dimensiones. Se propone un cambio de paradigma, desde el trinomio escuela-niño-globalidad hacia educación-persona-bienestar. En cuanto al bienestar, debe promoverse un bienestar afectivo, emocional, de la salud, intelectual y mental.

La educación infantil es hoy un reto prioritario a tres niveles o dimensiones, la socioemocional, la pedagógica y la ecológica. El texto se centra en comentar estas tres dimensiones. Se propone un cambio de paradigma, desde el trinomio escuela-niño-globalidad hacia educación-persona-bienestar. En cuanto al bienestar, debe promoverse un bienestar afectivo, emocional, de la salud, intelectual y mental.

Leer menos
Materias (TEE):
niño de primera infancia; educación de la primera infancia; infancia; escuela de párvulos; transición educación infantil-educación primaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.