Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

L'educació de l'infant sord

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6717
Full text:
http://ibdigital.uib.es/greensto ...
Education Level:
Educación Superior
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tortella Tugores, Lorenzo
Date:
2002
Published in:
Pissarra : revista d'ensenyament de les Illes Balears. 2002, n. 107, febrer-març ; p. 106-107
Abstract:

Desde la Asociación Cultural de Sordos de Palma de Mallorca y mediante este artículo se quiere dar un paso adelante en el reconocimiento de la lengua de signos y más en este año europeo de las lenguas, y se hace necesaria una mención especial a la lengua de signos como lengua minoritaria de las personas sordas. Un paso adelante para el reconocimiento de esta lengua ha sido su incorporación a la educación de los niños sordos.

Desde la Asociación Cultural de Sordos de Palma de Mallorca y mediante este artículo se quiere dar un paso adelante en el reconocimiento de la lengua de signos y más en este año europeo de las lenguas, y se hace necesaria una mención especial a la lengua de signos como lengua minoritaria de las personas sordas. Un paso adelante para el reconocimiento de esta lengua ha sido su incorporación a la educación de los niños sordos.

Leer menos
Materias (TEE):
sordera; lenguaje de signos; comunicación no verbal; educación especial; necesidad de educación
Otras Materias:
Baleares (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.