Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Filosofia de l'anàlisi experimental del comportament : una nota sobre l'objectivitat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6687
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bornas Agustí, Francesc Xavier
Date:
1982
Published in:
Mayurqa. 1982, n. 19 ; p. 27-39
Abstract:

Se hace referencia al análisis del comportamiento, sin entrar en los aspectos históricos que fundamentan esta atribución, pero se exponen sus principales características. Se resaltan dos problemas fundamentales, la obstaculización de la interdisciplinariedad y la creación de una imagen radicalista. Ambos se encuentran fuertemente vinculados y es fácil ver que uno conduce al otro de forma casi inmediata, pero que se pueden analizar separadamente.

Se hace referencia al análisis del comportamiento, sin entrar en los aspectos históricos que fundamentan esta atribución, pero se exponen sus principales características. Se resaltan dos problemas fundamentales, la obstaculización de la interdisciplinariedad y la creación de una imagen radicalista. Ambos se encuentran fuertemente vinculados y es fácil ver que uno conduce al otro de forma casi inmediata, pero que se pueden analizar separadamente.

Leer menos
Materias (TEE):
corriente pedagógica; ciencias de la conducta; conducta
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.