Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Consideraciones didácticas para la integración escolar del deficiente mental

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6612
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Ed ...
View/Open
012200230193.pdf (417.2Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Muntaner Guasp, Joan Jordi
Date:
1990
Published in:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 1990/91, n. 8/9 ; p. 195-205
Abstract:

Se reflexiona sobre la educación del deficiente mental a partir del concepto de deficiencia mental y las características del proyecto pedagógico-didáctico, para apuntar hacia una educación integral del deficiente mental. Ésta sólo puede alcanzarse por una acción pedagógica que provoque y posibiite la aceptación por parte de la sociedad de personas con deficiencias psíquicas con sus derechos, y la adecuación de estas mismas personas a las exigencias sociales impuestas por cada grupo social.

Se reflexiona sobre la educación del deficiente mental a partir del concepto de deficiencia mental y las características del proyecto pedagógico-didáctico, para apuntar hacia una educación integral del deficiente mental. Ésta sólo puede alcanzarse por una acción pedagógica que provoque y posibiite la aceptación por parte de la sociedad de personas con deficiencias psíquicas con sus derechos, y la adecuación de estas mismas personas a las exigencias sociales impuestas por cada grupo social.

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; deficiencia mental; deficiente mental; integración social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.