Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evaluación de procesos cognitivos a lo largo de la escolarización

URI:
http://hdl.handle.net/11162/6587
View/Open
012200230170.pdf (402.3Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bornas Agustí, Francesc Xavier; Servera Barceló, Mateu; Escudero López, J.T.; Serra Matas, F.
Date:
1989
Published in:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 1989, n. 7 ; p. 243-258
Abstract:

Se pretende determinar de qué manera se puede controlar la incidencia del fracaso escolar o los problemas conductuales que puedan tener los alumnos en su etapa de aprendizaje en un centro escolar a través de los procesos cognitivos: la manera que tienen las personas de procesar la información que perciben, la capacidad que tiene el lenguaje de convertirse en un controlador de la propia conducta del sujeto, las pautas de conducta establecidas para enfrentarse a situaciones determinadas.

Se pretende determinar de qué manera se puede controlar la incidencia del fracaso escolar o los problemas conductuales que puedan tener los alumnos en su etapa de aprendizaje en un centro escolar a través de los procesos cognitivos: la manera que tienen las personas de procesar la información que perciben, la capacidad que tiene el lenguaje de convertirse en un controlador de la propia conducta del sujeto, las pautas de conducta establecidas para enfrentarse a situaciones determinadas.

Leer menos
Materias (TEE):
psicología de la educación; desarrollo cognitivo; inteligencia; cognición; fracaso escolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.