Inspecció educativa i formació permanent del professorat
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2011Publicado en:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2011, n. 2, julio ; p. 127-139Resumen:
El artículo analiza las funciones que a lo largo de los años se han otorgado a la inspección educativa en cuanto a la formación del profesorado y pone de manifiesto cómo los inspectores, en épocas diferentes, han promovido, promocionado y coordinado la formación permanente del profesorado (FPP). Desde los centros de colaboración pedagógica, propiciados por la Segunda República hasta la actualidad, con la organización de redes educativas. La autora, recogiendo modelos teóricos, también plantea la necesidad de la evaluación de la transferencia y de la FPP y la aportación que una institución como la Inspección Educativa puede hacer al respecto. Por último, recoge un modelo para esta evaluación incluyendo los agentes e instrumentos que propone la administración educativa de las Islas Baleares.
El artículo analiza las funciones que a lo largo de los años se han otorgado a la inspección educativa en cuanto a la formación del profesorado y pone de manifiesto cómo los inspectores, en épocas diferentes, han promovido, promocionado y coordinado la formación permanente del profesorado (FPP). Desde los centros de colaboración pedagógica, propiciados por la Segunda República hasta la actualidad, con la organización de redes educativas. La autora, recogiendo modelos teóricos, también plantea la necesidad de la evaluación de la transferencia y de la FPP y la aportación que una institución como la Inspección Educativa puede hacer al respecto. Por último, recoge un modelo para esta evaluación incluyendo los agentes e instrumentos que propone la administración educativa de las Islas Baleares.
Leer menosL¿article analitza les funcions que, al llarg dels anys, s¿han atorgat a la inspecció educativa vers la formació del professorat i posa de manifest com els inspectors, en èpoques diferents, han promogut, promocionat i coordinat la formació permanent del professorat (FPP). Des dels centres de col.laboració pedagògica, propiciats per la Segona República, fins l¿actualitat, amb l¿organització de xarxes educatives. L¿autora, recollint models teòrics, també planteja la necessitat d¿avaluació de la transferència i l¿impacte de la FPP i l¿aportació que una institució com ara la Inspecció Educativa pot fer-hi. Per acabar, recull un model per a aquesta avaluació incloent-hi els agents i instruments que proposa l¿administració educativa de les Illes Balears.
L¿article analitza les funcions que, al llarg dels anys, s¿han atorgat a la inspecció educativa vers la formació del professorat i posa de manifest com els inspectors, en èpoques diferents, han promogut, promocionat i coordinat la formació permanent del professorat (FPP). Des dels centres de col.laboració pedagògica, propiciats per la Segona República, fins l¿actualitat, amb l¿organització de xarxes educatives. L¿autora, recollint models teòrics, també planteja la necessitat d¿avaluació de la transferència i l¿impacte de la FPP i l¿aportació que una institució com ara la Inspecció Educativa pot fer-hi. Per acabar, recull un model per a aquesta avaluació incloent-hi els agents i instruments que proposa l¿administració educativa de les Illes Balears.
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