La formació inicial del professorat d¿educació secundària. Passat i present
Texto completo:
http://www.innovib.cat/numero-2/ ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2011Publicado en:
InnovIB. Recursos i recerca educativa de les Illes Balears. 2011, n. 2, julio ; p. 99-108Resumen:
Hay unanimidad en afirmar que la formación del profesorado es un factor decisivo en la mejora de la educación. El Certificado de Aptitud Pedagógica (CAP), requisito para acceder a la enseñanza secundaria, se mantiene hasta hace poco tiempo cuando el cambio en la formación inicial revestía especial urgencia en este tramo educativo ya hace dos décadas. En el texto que sigue a continuación se exponen: las características del CAP; las carencias de esta formación a medida que nuestro sistema educativo se va transformando; los intentos de cambio hacia otro modelo formativo; y, para acabar, la estructura del actual Máster en Formación del Profesorado. En última instancia se plantean algunas cuestiones para la reflexión.
Hay unanimidad en afirmar que la formación del profesorado es un factor decisivo en la mejora de la educación. El Certificado de Aptitud Pedagógica (CAP), requisito para acceder a la enseñanza secundaria, se mantiene hasta hace poco tiempo cuando el cambio en la formación inicial revestía especial urgencia en este tramo educativo ya hace dos décadas. En el texto que sigue a continuación se exponen: las características del CAP; las carencias de esta formación a medida que nuestro sistema educativo se va transformando; los intentos de cambio hacia otro modelo formativo; y, para acabar, la estructura del actual Máster en Formación del Profesorado. En última instancia se plantean algunas cuestiones para la reflexión.
Leer menosHi ha unanimitat a afirmar que la formació del professorat és un factor decisiu en la millora de l¿educació. El Certificat d¿Aptitud Pedagògica (CAP), requisit per accedir a l¿ensenyament secundari, es manté fins fa poc temps, quan el canvi en la formació inicial revestia especial urgència en aquest tram educatiu ja fa dues dècades. Al text que segueix s¿exposen: les característiques del CAP; les mancances d¿aquesta formació a mesura que el nostre sistema educatiu es va transformant; els intents de canvi cap a un altre model formatiu; i, per acabar, l¿estructura de l¿actual Màster en Formació del Professorat. En última instància, es plantegen algunes qüestions per a la reflexió
Hi ha unanimitat a afirmar que la formació del professorat és un factor decisiu en la millora de l¿educació. El Certificat d¿Aptitud Pedagògica (CAP), requisit per accedir a l¿ensenyament secundari, es manté fins fa poc temps, quan el canvi en la formació inicial revestia especial urgència en aquest tram educatiu ja fa dues dècades. Al text que segueix s¿exposen: les característiques del CAP; les mancances d¿aquesta formació a mesura que el nostre sistema educatiu es va transformant; els intents de canvi cap a un altre model formatiu; i, per acabar, l¿estructura de l¿actual Màster en Formació del Professorat. En última instància, es plantegen algunes qüestions per a la reflexió
Leer menos