Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendizaje cooperativo en matemáticas : diseño de actividades en Educación Infantil, Primaria y Secundaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61785
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Serrano González-Tejero, José Manuel; González-Herrero López, María Elena; Pons Parra, Rosa María
Date:
2008
Abstract:

Se presenta un análisis de los procesos de interacción para entroncar con la organización cooperativa del aula y concluir con una descripción de los diferentes métodos de aprendizaje cooperativo. Se efectúa un repaso sobre los componentes socio-cognitivos de las matemáticas y sobre los distintos programas de intervención en el aula. También se centra en la revisión de las métodos de aprendizaje cooperativo más ultilizados en matemáticas y sus efectos sobre el rendimiento de los alumnos.

Se presenta un análisis de los procesos de interacción para entroncar con la organización cooperativa del aula y concluir con una descripción de los diferentes métodos de aprendizaje cooperativo. Se efectúa un repaso sobre los componentes socio-cognitivos de las matemáticas y sobre los distintos programas de intervención en el aula. También se centra en la revisión de las métodos de aprendizaje cooperativo más ultilizados en matemáticas y sus efectos sobre el rendimiento de los alumnos.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; aprendizaje; rendimiento; cooperación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.