Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pensar como matemáticos desde el nivel inicial : el aula como un espacio-laboratorio de investigación y acción

URI:
http://hdl.handle.net/11162/61547
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Berlanda, Omar Gabriel
Date:
2007
Abstract:

Se ofrecen ideas para que el aula de matemáticas sea un espacio de producción de conocimientos, con el objetivo de que los alumnos piensen como matemáticos desde el nivel inicial. Se reflexiona sobre dos categorías conceptuales: los problemas y las situaciones didácticas de Brousseau. Se analizan ambos conceptos, así como su relación en la construcción de los saberes matemáticos en las aulas.

Se ofrecen ideas para que el aula de matemáticas sea un espacio de producción de conocimientos, con el objetivo de que los alumnos piensen como matemáticos desde el nivel inicial. Se reflexiona sobre dos categorías conceptuales: los problemas y las situaciones didácticas de Brousseau. Se analizan ambos conceptos, así como su relación en la construcción de los saberes matemáticos en las aulas.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; investigación acción; solución de problemas; didáctica; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.