Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La prensa escrita, recurso didáctico

URI:
http://hdl.handle.net/11162/60747
View/Open
008200420138.pdf (7.260Mb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Guía o manual
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Cárdaba Cubero, Eva; Castro Ulled, José María; Cepeda Gómez, Paloma; García Cuadra, Alejandro; García-Denche Navarro, María Luz; Fernández Benito, Julia; Ferrero Cuesta, Carlos; González Briones, Elena; Hernández Abad, Santiago; López Algora, Pedro Luis; Martín Díaz, Mariano; Maroto Romero de Ávila, Javier
Date:
2003
Abstract:

Los autores, que son profesores de Educación Secundaria, según su especialidad, han elaborado propuestas de las distintas asignaturas, dirigidas a tercero y cuarto de Educación Secundaria Obligatoria. Todas tienen una estructura similar. Partiendo de textos periodísticos de diversos géneros, suscitan actividades, reflexiones y tareas de investigación y puesta en común con la finalidad de analizar los contenidos, relacionarlos con un ámbito concreto e ir sedimentando un poso de actitudes responsables ante la información recibida.

Los autores, que son profesores de Educación Secundaria, según su especialidad, han elaborado propuestas de las distintas asignaturas, dirigidas a tercero y cuarto de Educación Secundaria Obligatoria. Todas tienen una estructura similar. Partiendo de textos periodísticos de diversos géneros, suscitan actividades, reflexiones y tareas de investigación y puesta en común con la finalidad de analizar los contenidos, relacionarlos con un ámbito concreto e ir sedimentando un poso de actitudes responsables ante la información recibida.

Leer menos
Materias (TEE):
prensa; medios de enseñanza; sentido crítico; enseñanza secundaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.