L'educació intercultural al CEIP Elionor Bosch : un estudi de cas. 'La educación intercultural en el CEIP Elionor Bosch : un estudio de caso'
Texto completo:
http://www.uib.es/ant/infsobre/e ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2008Publicado en:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2008, v. I, n. 0 ; p. 171-202Resumen:
Se exponen y comentan los resultados obtenidos en una investigación realizada con unos grupos de 3r y 4to de Primaria de los centros mallorquines CEP Elionor Bosch de Santa Margalida, Sa Graduada de Sa Pobla y CEIP de Pràctiques de Palma en el barrio de Camp Rodó. Se presenta la educación intercultural como medio de sensibilización del niño hacia la pluralidad cultural y defensa de la igualdad de todos. El trabajo, que se enmarca dentro de la educación intercultural y la didáctica de las ciencias sociales, intenta comprobar si trabajar una secuencia didáctica intercultural en el área de conocimiento del medio social y cultural consigue reducir las actitudes racistas de los alumnos y aumentar la aceptación y el respeto de éstos hacia los niños y niñas inmigrantes (sobretodo los que provienen de África) y su cultura. Se expone la metodología utilizada en la investigación.
Se exponen y comentan los resultados obtenidos en una investigación realizada con unos grupos de 3r y 4to de Primaria de los centros mallorquines CEP Elionor Bosch de Santa Margalida, Sa Graduada de Sa Pobla y CEIP de Pràctiques de Palma en el barrio de Camp Rodó. Se presenta la educación intercultural como medio de sensibilización del niño hacia la pluralidad cultural y defensa de la igualdad de todos. El trabajo, que se enmarca dentro de la educación intercultural y la didáctica de las ciencias sociales, intenta comprobar si trabajar una secuencia didáctica intercultural en el área de conocimiento del medio social y cultural consigue reducir las actitudes racistas de los alumnos y aumentar la aceptación y el respeto de éstos hacia los niños y niñas inmigrantes (sobretodo los que provienen de África) y su cultura. Se expone la metodología utilizada en la investigación.
Leer menosS'exposen i comenten els resultats obtinguts en una investigació realitzada amb grups de 3r i 4t de Primària dels centres mallorquins CEP Elionor Bosch de Santa Margalida, Sa Graduada de Sa Pobla i CEIP de Pràctiques de Palma del barri de Camp Rodó. Es presenta l'educació intercultural com a mitjà de sensibilització del nin cap a la pluralitat cultural i defensa de la igualtat de tots. El treball, que s'emmarca dins de l'educació intercultural i la didàctica de les ciències socials, intenta comprovar si treballar una seqüència didàctica intercultural en l'àrea de coneixement del medi social i cultural aconsegueix reduir les actituds racistes dels alumnes i augmentar l'acceptació i el respecte d'aquests cap als nins i nines immigrants (sobretot els que provenen d'Àfrica) i la seva cultura. S'exposa la metodologia utilitzada a la investigació.
S'exposen i comenten els resultats obtinguts en una investigació realitzada amb grups de 3r i 4t de Primària dels centres mallorquins CEP Elionor Bosch de Santa Margalida, Sa Graduada de Sa Pobla i CEIP de Pràctiques de Palma del barri de Camp Rodó. Es presenta l'educació intercultural com a mitjà de sensibilització del nin cap a la pluralitat cultural i defensa de la igualtat de tots. El treball, que s'emmarca dins de l'educació intercultural i la didàctica de les ciències socials, intenta comprovar si treballar una seqüència didàctica intercultural en l'àrea de coneixement del medi social i cultural aconsegueix reduir les actituds racistes dels alumnes i augmentar l'acceptació i el respecte d'aquests cap als nins i nines immigrants (sobretot els que provenen d'Àfrica) i la seva cultura. S'exposa la metodologia utilitzada a la investigació.
Leer menos