Aprendizaje integrado de contenidos y lengua (AICLE)
Full text:
http://www.uib.es/ant/infsobre/e ...View/ Open
Education Level:
Document type:
Artículo de revistaEstadísticas:
View Usage StatisticsMetadata:
Show full item recordAuthor:
Date:
2008Published in:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2008, v. I, n. 0 ; p. 129-138Abstract:
El artículo trata sobre el enfoque AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas) o, en su denominación inglesa, CLIL (Content and Language Integrated Learning). Se realiza una breve introducción sobre la evolución de los distintos enfoques que se han utilizado para la enseñanza de las lenguas para pasar directamente a definir qué es AICLE, cuáles son sus fundamentos teóricos, las ventajas que comporta para el alumnado y el profesorado. También se explica en qué consiste el 'CLIL matrix' de J. Cummins para tenerlo en cuenta a la hora de diseñar actividades que contengan lengua y contenidos curriculares. Finalmente se expone la situación actual en Europa y se ofrecen diferentes direcciones de páginas web donde se puede encontrar más información sobre el tema.
El artículo trata sobre el enfoque AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas) o, en su denominación inglesa, CLIL (Content and Language Integrated Learning). Se realiza una breve introducción sobre la evolución de los distintos enfoques que se han utilizado para la enseñanza de las lenguas para pasar directamente a definir qué es AICLE, cuáles son sus fundamentos teóricos, las ventajas que comporta para el alumnado y el profesorado. También se explica en qué consiste el 'CLIL matrix' de J. Cummins para tenerlo en cuenta a la hora de diseñar actividades que contengan lengua y contenidos curriculares. Finalmente se expone la situación actual en Europa y se ofrecen diferentes direcciones de páginas web donde se puede encontrar más información sobre el tema.
Leer menosAquest article tracta sobre l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües) o, en la denominació anglesa, CLIL (Content and Language Integrated Learning). Es realitza una breu introducció sobre l'evolució dels diferents enfocaments que s'han utilitzat per a l'ensenyament de les llengües, per passar directament a definir què és AICLE, quins són els seus fonaments teòrics, els avantatges que comporta per l'alumnat i el professorat. A més s'explica en què consisteix el 'CLIL matrix' de J. Cummins per tenir-lo en compte a l'hora de dissenyar activitats que continguin llengua i continguts curriculars. Finalment, s'exposa la situació actual a Europa i s'ofereixen diverses adreces de pàgines web on es pot trobar més informació sobre el tema.
Aquest article tracta sobre l'enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües) o, en la denominació anglesa, CLIL (Content and Language Integrated Learning). Es realitza una breu introducció sobre l'evolució dels diferents enfocaments que s'han utilitzat per a l'ensenyament de les llengües, per passar directament a definir què és AICLE, quins són els seus fonaments teòrics, els avantatges que comporta per l'alumnat i el professorat. A més s'explica en què consisteix el 'CLIL matrix' de J. Cummins per tenir-lo en compte a l'hora de dissenyar activitats que continguin llengua i continguts curriculars. Finalment, s'exposa la situació actual a Europa i s'ofereixen diverses adreces de pàgines web on es pot trobar més informació sobre el tema.
Leer menos