Alumnado trilingüe en educación secundaria
Texto completo:
http://www.uib.es/ant/infsobre/e ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2008Publicado en:
IN : revista electrònica d'investigació i innovació educativa i socioeducativa. 2008, v. I, n. 0 ; p. 87-104Resumen:
Las distintas investigaciones sobre el uso del inglés como lengua vehicular en los modelos de enseñanza plurilingüe afirman que se aumenta el ritmo de adquisición de la lengua sin que se produzcan efectos negativos (adquisición de un menor nivel de conocimientos, dificultades de aprendizaje) en las asignaturas impartidas en inglés. La presente investigación analiza el grado de eficacia de los proyectos de los centros que participan en la experiencia plurilingüe en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Las pruebas se han realizado a lo largo de dos cursos escolares intentando comprobar el progreso conseguido por el alumnado inmerso en la experiencia. De igual manera, se han recabado datos y opiniones de los diferentes colectivos implicados: alumnado, profesorado y familias. Tanto unos como otros han servido como base para elaborar las conclusiones y recomendaciones que se presentan al final del artículo.
Las distintas investigaciones sobre el uso del inglés como lengua vehicular en los modelos de enseñanza plurilingüe afirman que se aumenta el ritmo de adquisición de la lengua sin que se produzcan efectos negativos (adquisición de un menor nivel de conocimientos, dificultades de aprendizaje) en las asignaturas impartidas en inglés. La presente investigación analiza el grado de eficacia de los proyectos de los centros que participan en la experiencia plurilingüe en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Las pruebas se han realizado a lo largo de dos cursos escolares intentando comprobar el progreso conseguido por el alumnado inmerso en la experiencia. De igual manera, se han recabado datos y opiniones de los diferentes colectivos implicados: alumnado, profesorado y familias. Tanto unos como otros han servido como base para elaborar las conclusiones y recomendaciones que se presentan al final del artículo.
Leer menosLes diferents investigacions sobre l'ús de l'anglès com a llengua vehicular en els models d'ensenyament plurilingüe apunten a la dada que s'està augmentant el ritme d'adquisició de la llengua sense que es produeixin efectes negatius (adquisició d'un menor nivell de coneixements, dificultats d'aprenentatge...) a les assignatures impartides en anglès. La present investigació sorgeix de l'interès d'analitzar el grau d'eficàcia dels projectes dels centres que participen en l'expansió plurilingüe a la comunitat autònoma del País Basc. Les proves s'han realitzat al llarg de dos cursos escolars i s'ha intentat comprovar el progrés aconseguit per l'alumnat immers en l'experiència. Igualment, s'han recollit dades i opinions dels diferents col.lectius implicats: alumnat, professorat i famílies. Tant uns com els altres han servit com a base per elaborar les conclusions i recomanacions que es presenten al final de l'article.
Les diferents investigacions sobre l'ús de l'anglès com a llengua vehicular en els models d'ensenyament plurilingüe apunten a la dada que s'està augmentant el ritme d'adquisició de la llengua sense que es produeixin efectes negatius (adquisició d'un menor nivell de coneixements, dificultats d'aprenentatge...) a les assignatures impartides en anglès. La present investigació sorgeix de l'interès d'analitzar el grau d'eficàcia dels projectes dels centres que participen en l'expansió plurilingüe a la comunitat autònoma del País Basc. Les proves s'han realitzat al llarg de dos cursos escolars i s'ha intentat comprovar el progrés aconseguit per l'alumnat immers en l'experiència. Igualment, s'han recollit dades i opinions dels diferents col.lectius implicats: alumnat, professorat i famílies. Tant uns com els altres han servit com a base per elaborar les conclusions i recomanacions que es presenten al final de l'article.
Leer menos