El fracàs escolar a les Illes Balears : elements per a l'anàlisi i la comprensió
Texto completo:
http://ibdigital.uib.cat/greenst ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2008Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2008 ; p. 202-222Resumen:
Se pretende tratar algunos de los aspectos más relevantes para entender las dificultades que ha tenido el sistema educativo en las Islas Baleares a la hora de disminuir el fracaso escolar. Se recogen algunos de los indicadores más importantes del contexto y de los recursos educativos de las Islas Baleares para analizar el fracaso escolar, entendido como el porcentaje de alumnos que no obtienen la titulación que acredita haber finalizado satisfactoriamente la educación obligatoria. Se considera, también, un criterio evolutivo y comparativo de los valores obtenidos entre los años 2000 y 2008. Entre los indicadores más importantes se distingue el porcentaje de población escolarizable, actividad y ocupación de la población, porcentajes autonómicos y estatales del gasto público en Educación, tasas de idoneidad, tasas brutas de población que finaliza los estudios y porcentaje de alumnado extranjero, entre otros.
Se pretende tratar algunos de los aspectos más relevantes para entender las dificultades que ha tenido el sistema educativo en las Islas Baleares a la hora de disminuir el fracaso escolar. Se recogen algunos de los indicadores más importantes del contexto y de los recursos educativos de las Islas Baleares para analizar el fracaso escolar, entendido como el porcentaje de alumnos que no obtienen la titulación que acredita haber finalizado satisfactoriamente la educación obligatoria. Se considera, también, un criterio evolutivo y comparativo de los valores obtenidos entre los años 2000 y 2008. Entre los indicadores más importantes se distingue el porcentaje de población escolarizable, actividad y ocupación de la población, porcentajes autonómicos y estatales del gasto público en Educación, tasas de idoneidad, tasas brutas de población que finaliza los estudios y porcentaje de alumnado extranjero, entre otros.
Leer menosEs pretenen tractar alguns dels aspectes més rellevants per entendre les dificultats que ha tingut el sistema educatiu a les Illes Balears a l'hora de disminuir el fracàs escolar. S'arrepleguen alguns dels indicadors més importants del context i dels recursos educatius de les Illes Balears per analitzar el fracàs escolar, entès com el percentatge d'alumnes que no obtenen la titulació que acredita haver finalitzat satisfactòriament l'educació obligatòria. Es considera, també, un criteri evolutiu i comparatiu dels valors obtinguts entre els anys 2000 i 2008. Dels indicadors més importants es distingeix el percentatge de població escolaritzable, activitat i ocupació de la població, percentatges autonòmics i estatals de la despesa pública en Educació, taxes d'idoneïtat, taxes brutes de població que finalitza els estudis i percentatge d'alumnat estranger, entre d'altres.
Es pretenen tractar alguns dels aspectes més rellevants per entendre les dificultats que ha tingut el sistema educatiu a les Illes Balears a l'hora de disminuir el fracàs escolar. S'arrepleguen alguns dels indicadors més importants del context i dels recursos educatius de les Illes Balears per analitzar el fracàs escolar, entès com el percentatge d'alumnes que no obtenen la titulació que acredita haver finalitzat satisfactòriament l'educació obligatòria. Es considera, també, un criteri evolutiu i comparatiu dels valors obtinguts entre els anys 2000 i 2008. Dels indicadors més importants es distingeix el percentatge de població escolaritzable, activitat i ocupació de la població, percentatges autonòmics i estatals de la despesa pública en Educació, taxes d'idoneïtat, taxes brutes de població que finalitza els estudis i percentatge d'alumnat estranger, entre d'altres.
Leer menos