La participació de l'alumnat en la gestió i organització del centre : com podem fer de l'escola un espai per a tots i totes
Texto completo:
http://ibdigital.uib.cat/greenst ...Ver/Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2007Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2007 ; p. 306-329Resumen:
Se muestra la experiencia de la escuela pública Es Pont de Palma acerca de la consideración de la escuela como espacio para la reconstrucción de la democracia, a partir de la vivencia de los valores democráticos en aspectos importantes de la vida del centro. Se parte de una concepción de la democracia como una forma de vida y de pensar las relaciones sociales que tiene como uno de los elementos clave el derecho de los individuos a participar en la realización de las decisiones públicas. La experiencia que se explica está centrada en la participación del alumnado en la toma de decisiones sobre los asuntos comunitarios y en la asunción de responsabilidades que afectan a la colectividad.
Se muestra la experiencia de la escuela pública Es Pont de Palma acerca de la consideración de la escuela como espacio para la reconstrucción de la democracia, a partir de la vivencia de los valores democráticos en aspectos importantes de la vida del centro. Se parte de una concepción de la democracia como una forma de vida y de pensar las relaciones sociales que tiene como uno de los elementos clave el derecho de los individuos a participar en la realización de las decisiones públicas. La experiencia que se explica está centrada en la participación del alumnado en la toma de decisiones sobre los asuntos comunitarios y en la asunción de responsabilidades que afectan a la colectividad.
Leer menosAquest treball mostra l'experiència d'una escola pública de Palma al voltant de la consideració del centre educatiu com a espai per a la reconstrucció de la democràcia, a partir de la vivència dels valors democràtics en aspectes importants de la vida del centre. Partim d'una concepció de la democràcia com a forma de vida i de pensar les relacions socials, un dels elements clau de la qual és el dret dels individus a participar en la realització de les decisions públiques. L'experiència que hi explicam se centra en la participació de l'alumnat en la presa de decisions sobre les qüestions comunitàries i en l'assumpció de responsabilitats que afecten la col.lectivitat.
Aquest treball mostra l'experiència d'una escola pública de Palma al voltant de la consideració del centre educatiu com a espai per a la reconstrucció de la democràcia, a partir de la vivència dels valors democràtics en aspectes importants de la vida del centre. Partim d'una concepció de la democràcia com a forma de vida i de pensar les relacions socials, un dels elements clau de la qual és el dret dels individus a participar en la realització de les decisions públiques. L'experiència que hi explicam se centra en la participació de l'alumnat en la presa de decisions sobre les qüestions comunitàries i en l'assumpció de responsabilitats que afecten la col.lectivitat.
Leer menos