Educational Documentation and its Contribution to Educational Policy. 'La documentación educativa y su contribución a la política educativa'
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Fecha:
2007Publicado en:
La documentación educativa en la sociedad del conocimiento : actas del I Simposio Internacional de Documentación Educativa. 2007, febrero ; 6 p.Resumen:
Debido a que en la segunda mitad del siglo XX se produjo un incremento importante en el numero de instituciones y personas que se dedican de manera profesional a la investigación en todos los campos de conocimiento, fue necesario un desarrollo de mejores herramientas para sistematizar la información de las investigaciones y hacerla más accesible. Es por eso que surgen las bases de datos o bancos de datos. El texto se centra en la definición, tipos, características, planeación, diseño y desarrollo de estas bases de datos.
Debido a que en la segunda mitad del siglo XX se produjo un incremento importante en el numero de instituciones y personas que se dedican de manera profesional a la investigación en todos los campos de conocimiento, fue necesario un desarrollo de mejores herramientas para sistematizar la información de las investigaciones y hacerla más accesible. Es por eso que surgen las bases de datos o bancos de datos. El texto se centra en la definición, tipos, características, planeación, diseño y desarrollo de estas bases de datos.
Leer menosEducational documentation has been collected ever since the 19 century. At first it concerned mainly information about schools, colleges and universities in the country as well as statistical data about the number of teachers in the different fields, the number of pupils and students, the size of classes, the curricula and study courses offered, the subjects taken, the rate of success at examinations, etc. educational authorities of all kinds, at local, regional or national level, needed this type of information to plan and monitor their policy and activities. Collection and updating of the data usually was matter of some unit within the educational authorities in question. Separate regional or national documentation centres emerged only in the 20 century.
Educational documentation has been collected ever since the 19 century. At first it concerned mainly information about schools, colleges and universities in the country as well as statistical data about the number of teachers in the different fields, the number of pupils and students, the size of classes, the curricula and study courses offered, the subjects taken, the rate of success at examinations, etc. educational authorities of all kinds, at local, regional or national level, needed this type of information to plan and monitor their policy and activities. Collection and updating of the data usually was matter of some unit within the educational authorities in question. Separate regional or national documentation centres emerged only in the 20 century.
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