Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Els centres educatius : gestió, disciplina i entorn social. 'Los centros educativos : gestión, disciplina y entorno social'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/5387
Full text:
http://www.observatoriconvivenci ...
View/Open
01220063000101.pdf (240.5Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Blaya, Catherine
Date:
2006
Published in:
Congrés convivència i escola. 2006 ; p. 59-74
Abstract:

Destaca la importancia de la calidad del clima educacional y social de las escuelas y de las aulas como factor determinante en la convivencia. El clima de convivencia y su representación en los escolares y docentes; el sentimiento de seguridad versus inseguridad con el que asisten a la escuela y se vive; la manera de gestión de la disciplina en los centros, y finalmente los procesos de violencia: la presencia de agresiones y el complejo proceso de victimización.

Destaca la importancia de la calidad del clima educacional y social de las escuelas y de las aulas como factor determinante en la convivencia. El clima de convivencia y su representación en los escolares y docentes; el sentimiento de seguridad versus inseguridad con el que asisten a la escuela y se vive; la manera de gestión de la disciplina en los centros, y finalmente los procesos de violencia: la presencia de agresiones y el complejo proceso de victimización.

Leer menos
Materias (TEE):
violencia; agresión; disciplina; gestión del centro de enseñanza; ambiente social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.