Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Celebración académica del Poema de Mío Cid : motivos para la indagación y el debate en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/4867
Full text:
http://www.uniovi.net/ICE/public ...
View/Open
01720093005419.pdf (102.8Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gómez Martín, Fernando E.
Date:
2008
Published in:
Aula abierta. 2008, vol. 36, n. 1-2 ; p. 125-138
Abstract:

Celebración académica del Poema de Mío Cid es una propuesta didáctica conmemorativa del nuevo siglo de vida cumplido por nuestra obra épica. La formulación de interrogantes y el procedimiento de la indagación constituyen la base de los apartados que conforman este trabajo. El estímulo del ejercicio razonador fomenta el aprendizaje significativo en una perspectiva interdisciplinar que permite el enriquecimiento y madurez cultural del estudiante en torno a los centros de interés propuestos.

Celebración académica del Poema de Mío Cid es una propuesta didáctica conmemorativa del nuevo siglo de vida cumplido por nuestra obra épica. La formulación de interrogantes y el procedimiento de la indagación constituyen la base de los apartados que conforman este trabajo. El estímulo del ejercicio razonador fomenta el aprendizaje significativo en una perspectiva interdisciplinar que permite el enriquecimiento y madurez cultural del estudiante en torno a los centros de interés propuestos.

Leer menos
Materias (TEE):
historia; didáctica; análisis de texto; comprensión del texto; elaboración de medios de enseñanza; actividades dirigidas; aprendizaje; enseñanza secundaria
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.