Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Aprendiendo sobre la comunicación matemática : características de las estructuras argumentativas de estudiantes para profesores de matemáticas en un entorno on-line

URI:
http://hdl.handle.net/11162/47164
Full text:
http://www.seiem.es/publicacione ...
View/Open
01120123000106.pdf (46.01Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Ponencia
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Roig Albiol, Ana Isabel; Llinares Ciscar, Salvador; Panalva Martínez, María del Carmen
Date:
2010
Published in:
Investigación en educación matemática : actas del XIV Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática. 2010 ; p. 533-544
Abstract:

Se analiza la estructura argumentativa en una discusión online entre estudiantes para profesores de enseñanza secundaria cuando están analizando aspectos de la comunicación matemática como un rasgo característico de la enseñanza de las matemáticas. Para realizar el análisis se usa el esquema de un argumento de Toulmin y se centra la atención en cómo los estudiantes establecen la relación entre las conclusiones, los datos y cómo se usan las garantías.

Se analiza la estructura argumentativa en una discusión online entre estudiantes para profesores de enseñanza secundaria cuando están analizando aspectos de la comunicación matemática como un rasgo característico de la enseñanza de las matemáticas. Para realizar el análisis se usa el esquema de un argumento de Toulmin y se centra la atención en cómo los estudiantes establecen la relación entre las conclusiones, los datos y cómo se usan las garantías.

Leer menos
Materias (TEE):
resultado de investigación; formación de profesores; matemáticas; comunicación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.