Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Helburu geometrikoen eskuratze-mailaren kategorizazio bidean Van Hiele ereduaren barruan

URI:
http://hdl.handle.net/11162/46721
Full text:
http://www.ehu.eus/ojs/index.php ...
View/Open
3210-10860-1-PB.pdf (142.4Kb)
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sarasua Fernández, Joxemari; Arrieta Illarramendi, Modesto
Date:
2006
Published in:
Tantak. 2006, n. 35, diciembre ; p. 157-170
Abstract:

El presente artículo pretende aportar elementos que contribuyan a definir de manera más eficaz los contenidos y objetivos geométricos asociados a la escolaridad obligatoria y preuniversitaria. Tomando como marco de referencia el modelo Van Hiele, se esbozará una categorización de los objetivos geométricos, relativos a las figuras planas, que los alumnos deberían de adquirir a lo largo de su formación en matemática.

El presente artículo pretende aportar elementos que contribuyan a definir de manera más eficaz los contenidos y objetivos geométricos asociados a la escolaridad obligatoria y preuniversitaria. Tomando como marco de referencia el modelo Van Hiele, se esbozará una categorización de los objetivos geométricos, relativos a las figuras planas, que los alumnos deberían de adquirir a lo largo de su formación en matemática.

Leer menos
Materias (TEE):
percepción del espacio; geometría; pedagogía por objetivos; matemáticas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.