Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Análisis de libros de texto de Expresión Plástica y Visual de Educación Primaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/44115
Full text:
http://www.ehu.eus/ojs/index.php ...
View/Open
151-212-1-PB.pdf (575.0Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Llorente Cámara, Enrique; Andrieu, Amaya; Montorio Uribarren, Amaia; Lekue, Pablo
Date:
2002
Published in:
Revista de psicodidáctica. 2002, n.14 ; p. 149-160
Abstract:

Los textos escolares pueden definir el proceso educativo: seleccionan contenidos, diseñan actividades y transmiten una determinada concepción de la materia. Se han analizado los libros de texto de Expresión Plástica y Visual de 5õ y 6õ de Educación Primaria con objeto de detectar si se han tenido en cuenta los cambios propuestos por la Reforma Educativa y las concepciones defendidas por las nuevas tendencias en la educación en artes visuales.

Los textos escolares pueden definir el proceso educativo: seleccionan contenidos, diseñan actividades y transmiten una determinada concepción de la materia. Se han analizado los libros de texto de Expresión Plástica y Visual de 5õ y 6õ de Educación Primaria con objeto de detectar si se han tenido en cuenta los cambios propuestos por la Reforma Educativa y las concepciones defendidas por las nuevas tendencias en la educación en artes visuales.

Leer menos
Materias (TEE):
libro de texto; educación artística; enseñanza primaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.