Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El constructivismo en el proceso de enseñanza-aprendizaje escolar

URI:
http://hdl.handle.net/11162/4331
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bengoechea Garín, Pedro
Date:
2002
Published in:
Magister : Escuela Universitaria de Magisterio de Oviedo. 2002, v. 18 ; p. 217-230
Abstract:

Se hace una revisión, después de delimitar el concepto de constructivismo, del proceso enseñanza-aprendizaje, especificando los rasgos que caracterizan al aprendizaje constructivista en la teoría cognitiva de la adquisición. Desciende el escenario sociocultural del aula, donde el conocimiento construido es, no solo individual, sino también social, puesto que es el resultado de concepciones y formas de discurso compartido y de procesos de intercambio y negociación conjunta.

Se hace una revisión, después de delimitar el concepto de constructivismo, del proceso enseñanza-aprendizaje, especificando los rasgos que caracterizan al aprendizaje constructivista en la teoría cognitiva de la adquisición. Desciende el escenario sociocultural del aula, donde el conocimiento construido es, no solo individual, sino también social, puesto que es el resultado de concepciones y formas de discurso compartido y de procesos de intercambio y negociación conjunta.

Leer menos
Materias (TEE):
teoría del aprendizaje; psicología del aprendizaje; enseñanza; aprendizaje
Otras Materias:
Constructivismo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.