Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evaluación psicométrica del cuestionario de ansiedad y rendimiento (CAR) en una muestra de escolares

URI:
http://hdl.handle.net/11162/4302
Full text:
http://www.psicothema.com/pdf/244.pdf
View/Open
017199930015.pdf (885.7Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ferrando Piera, Pere Joan; Varea Santiago, María Dolores; Lorenzo Seva, Urbano
Date:
1999
Published in:
Psicothema. 1999, v.11, n. 1, febrero; p. 225-236
Abstract:

Se presenta un estudio psicométrico, que pretende evaluar las propiedades de un cuestionario de ansiedad de tarea diseñado como predictor de rendimiento académico. En particular, se estudian: a.- la estructura del cuestionario, b.- su invarianza, y c.- su validez predictiva. Aunque el trabajo es fundamentalmente substantivo, sirve tambien como ejemplo para ilustrar el uso de nuevas metodologías en este tipo de estudios. Los resultados se discuten en términos substantivos y de utilidad práctica..

Se presenta un estudio psicométrico, que pretende evaluar las propiedades de un cuestionario de ansiedad de tarea diseñado como predictor de rendimiento académico. En particular, se estudian: a.- la estructura del cuestionario, b.- su invarianza, y c.- su validez predictiva. Aunque el trabajo es fundamentalmente substantivo, sirve tambien como ejemplo para ilustrar el uso de nuevas metodologías en este tipo de estudios. Los resultados se discuten en términos substantivos y de utilidad práctica..

Leer menos
Materias (TEE):
angustia; investigación; evaluación; rendimiento; cuestionario
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.