Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El profesor de educación especial, ¿necesario en una escuela inclusiva?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/35808
Education Level:
Educación Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rodríguez Tejada, Rosa María
Date:
2000
Published in:
Siglo cero : boletín de la Federación Española de Asociaciones Protectoras de Subnormales. 2000, v. 31(1), n. 187, enero - febrero ; p. 13-18
Abstract:

La evolución que la Educación Especial ha experimentado en los últimos años constituye la mayor innovación educativa acaecida en la Historia de la Educación. La figura del profesor es clave en este sentido. Estas páginas suponen una reflexión, desde el punto de vista de la Reforma Educativa y desde la práctica educativa, sobre su cometido, contexto, perfil profesional y razón de ser en el nuevo concepto de las necesidades educativas especiales..

La evolución que la Educación Especial ha experimentado en los últimos años constituye la mayor innovación educativa acaecida en la Historia de la Educación. La figura del profesor es clave en este sentido. Estas páginas suponen una reflexión, desde el punto de vista de la Reforma Educativa y desde la práctica educativa, sobre su cometido, contexto, perfil profesional y razón de ser en el nuevo concepto de las necesidades educativas especiales..

Leer menos
Materias (TEE):
reforma educativa; educación especial; profesor; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.