Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Qué nos dicen las encuestas y los estudios?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/35022
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Casals Cervós, Judith
Date:
2006
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2006, n. 359, julio-agosto ; p. 44-51
Abstract:

Se examinan varios informes que analizan el fenómeno del acoso escolar, o bullying, una realidad sobre las que empiezan a encenderse luces de alarma. Esta forma de maltrato entre iguales, continuado, persistente, con abuso del poder y lejos de la mirada del adulto, es un fenómeno mayoritariamente masculino, caracterizado por agresiones verbales y físicas, directas o indirectas, y exclusión social.

Se examinan varios informes que analizan el fenómeno del acoso escolar, o bullying, una realidad sobre las que empiezan a encenderse luces de alarma. Esta forma de maltrato entre iguales, continuado, persistente, con abuso del poder y lejos de la mirada del adulto, es un fenómeno mayoritariamente masculino, caracterizado por agresiones verbales y físicas, directas o indirectas, y exclusión social.

Leer menos
Materias (TEE):
violencia; agresividad; vida escolar; informe
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.