Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La gestión de la clase 12

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34963
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gómez Parra, Sergio; Allende Felgueroso, Antonio; Coello, Marco; Carou, Ignacio; García, Ismael; Reboredo, Nuria; Rodríguez Etcheverría, María de la Cruz; Trillo Pan, Alfonso Luis
Date:
2006
Published in:
Padres y maestros. 2006, n. 301, junio ; p. 1-4
Abstract:

Se presenta un modelo de normas que debe seguir el profesor a la hora de mejorar el aprendizaje cooperativo y, a la vez, la calidad de las relaciones interpersonales. Se analiza el papel del profesor y de los alumnos en el aprendizaje cooperativo. Además, se ofrecen las pautas para la realización y evaluación de una actividad en grupo.

Se presenta un modelo de normas que debe seguir el profesor a la hora de mejorar el aprendizaje cooperativo y, a la vez, la calidad de las relaciones interpersonales. Se analiza el papel del profesor y de los alumnos en el aprendizaje cooperativo. Además, se ofrecen las pautas para la realización y evaluación de una actividad en grupo.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje en grupo; método de enseñanza; relación profesor-alumno; clima de la clase
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.