Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Discurso educativo y semántica de los espacios escolares

URI:
http://hdl.handle.net/11162/34910
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Colom Cañellas, Antoni Joan
Date:
2005
Published in:
Bordón. 2005, v. 57, n. 1 ; p. 99-112
Abstract:

Se pretenden estudiar los condicionamientos de los espacios físicos sobre la práctica educativa, al mismo tiempo que se analiza cómo los distintos discursos educativos exigen espacios físicos determinados. Se parte de la idea de que la arquitectura escolar y los elementos físicos del aula comunican efectos y mensajes sobre la comunicación que se establece entre profesor y alumno; de ahí que se hable de los efectos metacomunicativos de los espacios escolares.

Se pretenden estudiar los condicionamientos de los espacios físicos sobre la práctica educativa, al mismo tiempo que se analiza cómo los distintos discursos educativos exigen espacios físicos determinados. Se parte de la idea de que la arquitectura escolar y los elementos físicos del aula comunican efectos y mensajes sobre la comunicación que se establece entre profesor y alumno; de ahí que se hable de los efectos metacomunicativos de los espacios escolares.

Leer menos
Materias (TEE):
edificio escolar; distribución del espacio; relación profesor-alumno; transferencia del aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.