Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La intervención psicopedagógica en alumnos con sobredotación intelectual

URI:
http://hdl.handle.net/11162/32449
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Sánchez Manzano, Esteban
Date:
2002
Published in:
Bordón. 2002, v. 54, n. 2-3 : p. 297-309
Abstract:

Este artículo recoge, en primer lugar, la investigación para la identificación de niños superdolados que hicimos en toda la Comunidad de Madrid, con una muestra del 5 por ciento de los centros educativos de Educación Primaria, su valoración y las consecuencias más importantes extraídas para la intervención educativa; en segundo lugar; se expone el diseño del Programa de Enriquecimiento para Superdotados, creado para la educación de los niños que fueron identificados, la forma de desarrollarlo y la evaluación del mismo.

Este artículo recoge, en primer lugar, la investigación para la identificación de niños superdolados que hicimos en toda la Comunidad de Madrid, con una muestra del 5 por ciento de los centros educativos de Educación Primaria, su valoración y las consecuencias más importantes extraídas para la intervención educativa; en segundo lugar; se expone el diseño del Programa de Enriquecimiento para Superdotados, creado para la educación de los niños que fueron identificados, la forma de desarrollarlo y la evaluación del mismo.

Leer menos
Materias (TEE):
superdotado; detección; psicología de la educación; programa de enseñanza; resultado de investigación
Otras Materias:
Madrid (Comunidad Autónoma)
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.