Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El modelo empresarial, en la cultura de la educación

URI:
http://hdl.handle.net/11162/32264
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Formación Profesional
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Álvarez Fernández, Manuel
Date:
1999
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 1999, n. 285, noviembre ; p. 86-89
Abstract:

Defiende la aplicación en el ámbito educativo del modelo de calidad propuesto por la European Foundation for Quality Management, procedente de la cultura empresarial. Describe los principios de este modelo de calidad que se aplican en los centros educativos: la particpación de las personas en la toma de decisiones, el trabajo en equipo y la importancia de los procesos para conseguir resultados satisfactorios. Analiza los aspectos que suscitan más controversia, como el liderazgo y la satisfacción de las expectativas del cliente..

Defiende la aplicación en el ámbito educativo del modelo de calidad propuesto por la European Foundation for Quality Management, procedente de la cultura empresarial. Describe los principios de este modelo de calidad que se aplican en los centros educativos: la particpación de las personas en la toma de decisiones, el trabajo en equipo y la importancia de los procesos para conseguir resultados satisfactorios. Analiza los aspectos que suscitan más controversia, como el liderazgo y la satisfacción de las expectativas del cliente..

Leer menos
Materias (TEE):
sistema educativo; calidad de la educación; política de la educación; gestión del centro de enseñanza; liderazgo; gestión empresarial
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.