Pertsona Kooperatiboaren Eskalaren garapena eta baliozkotzea : bertsio laburra (Koophezi-i-S)
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2024Publicado en:
Uztaro : giza eta gizarte-zientzien aldizkaria. 2024, n. 131 ; p. 69-84Resumen:
Se describe la validación de una versión abreviada de la escala Koophezi-i para medir el perfil de Persona Cooperativa (CP) en estudiantes de 16 a 22 años. La muestra estuvo compuesta por 2290 estudiantes (48,6 % mujeres, 51,4 % hombres) de 14 facultades universitarias e institutos del País Vasco. En un primer estudio, se utilizaron los 10 factores y 37 ítems originales medidos en el perfil de CP de Koophezi-i. Se probaron cuatro modelos confirmatorios diferentes. En un segundo estudio, se realizó un análisis de validez de contenido. Como resultado, se generó una escala Koophezi-i-S validada, compuesta por 7 factores y 21 ítems. Se discuten las limitaciones e implicaciones de esta nueva escala.
Se describe la validación de una versión abreviada de la escala Koophezi-i para medir el perfil de Persona Cooperativa (CP) en estudiantes de 16 a 22 años. La muestra estuvo compuesta por 2290 estudiantes (48,6 % mujeres, 51,4 % hombres) de 14 facultades universitarias e institutos del País Vasco. En un primer estudio, se utilizaron los 10 factores y 37 ítems originales medidos en el perfil de CP de Koophezi-i. Se probaron cuatro modelos confirmatorios diferentes. En un segundo estudio, se realizó un análisis de validez de contenido. Como resultado, se generó una escala Koophezi-i-S validada, compuesta por 7 factores y 21 ítems. Se discuten las limitaciones e implicaciones de esta nueva escala.
Leer menosHelburua da 16 eta 22 urte bitarteko ikasleen pertsona kooperati-boaren (PK) profila neurtzeko Koophezi-i eskalaren bertsio laburra baliozkotzea. Lagina Euskal Herriko 14 hezkuntza-zentrotan jaso da, eta unibertsitate zein ikastetxeetako 2.290 ikaslek (% 48,6 emakumezkoak, % 51,4 gizonezkoak) parte hartu dute. Lehen ikerketan, Koophezi-i eskalak PKaren profila neurtzeko proposatzen dituen 10 faktoreak eta 37 itemak erabili dira. Horretarako, lau berrespen-eredu ezberdin probatu dira. Bigarren ikerketan, edukiaren baliozkotasunaren analisia egin da. Ondorioz, Koophezi-i-S eskala baliozkotua sortu da, 7 faktore eta 21 item dituena. Bukatzeko, eskala berriaren mugak eta inplikazioak eztabaidatu dira.
Helburua da 16 eta 22 urte bitarteko ikasleen pertsona kooperati-boaren (PK) profila neurtzeko Koophezi-i eskalaren bertsio laburra baliozkotzea. Lagina Euskal Herriko 14 hezkuntza-zentrotan jaso da, eta unibertsitate zein ikastetxeetako 2.290 ikaslek (% 48,6 emakumezkoak, % 51,4 gizonezkoak) parte hartu dute. Lehen ikerketan, Koophezi-i eskalak PKaren profila neurtzeko proposatzen dituen 10 faktoreak eta 37 itemak erabili dira. Horretarako, lau berrespen-eredu ezberdin probatu dira. Bigarren ikerketan, edukiaren baliozkotasunaren analisia egin da. Ondorioz, Koophezi-i-S eskala baliozkotua sortu da, 7 faktore eta 21 item dituena. Bukatzeko, eskala berriaren mugak eta inplikazioak eztabaidatu dira.
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