Euskaraz argitaratzeko edo ez argitaratzeko arrazoiak : Gizarte Zientzietako ikertzaileen kasua
Texto completo:
https://aldizkariak.ueu.eus/inde ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemFecha:
2025Publicado en:
Uztaro : giza eta gizarte-zientzien aldizkaria. 2025, n. 132 ; p. 5-20Resumen:
El deseo de los investigadores de llegar al público más amplio posible ha convertido al inglés en la lengua franca del mundo académico. Al mismo tiempo, las lenguas minoritarias tienen una presencia limitada en revistas internacionales de prestigio. Se busca pretende comprender qué motiva a los investigadores vascos en ciencias sociales a publicar, o no, sus artículos en euskera. El estudio realizó un análisis léxico de las opiniones de 131 investigadores utilizando el método Reinert. Los resultados muestran que los investigadores eligen las lenguas dominantes para obtener un mayor reconocimiento e impacto en sus carreras profesionales. Sin embargo, conscientes de la importancia de promover el conocimiento en euskera, muchos también publican su trabajo en esta lengua.
El deseo de los investigadores de llegar al público más amplio posible ha convertido al inglés en la lengua franca del mundo académico. Al mismo tiempo, las lenguas minoritarias tienen una presencia limitada en revistas internacionales de prestigio. Se busca pretende comprender qué motiva a los investigadores vascos en ciencias sociales a publicar, o no, sus artículos en euskera. El estudio realizó un análisis léxico de las opiniones de 131 investigadores utilizando el método Reinert. Los resultados muestran que los investigadores eligen las lenguas dominantes para obtener un mayor reconocimiento e impacto en sus carreras profesionales. Sin embargo, conscientes de la importancia de promover el conocimiento en euskera, muchos también publican su trabajo en esta lengua.
Leer menosLan akademikoak ahalik eta irakurle gehienengana iristeko ikertzaileen grinak ingelesa esparru akademikoko lingua franca bihurtzea ekarri du. Era berean, hizkun-tza gutxituek presentzia txikia daukate nazioarteko aldizkari ospetsuetan. Testuin-guru horretan, azterlan honen helburua da jakitea zerk bultzatzen dituen Gizarte Zientzien arloko euskal ikertzaileak beren artikuluak euskaraz argitaratzera edo ez argitaratzera. Azterketan, arloko 131 ikertzaileren iritzien azterketa lexikoa egin da Reinert metodoaren bidez. Emaitzek erakusten dutenez, ikertzaileek hizkuntza nagusiak aukeratzen dituzte beren ibilbide profesionalean errekonozimendu eta inpaktu handiagoa lortzeko. Aitzitik, ezagutza euskaraz ere zabaltzeak duen garrantzia-ren jakitun, askok euskaraz argitaratzen dituzte beren lanak.
Lan akademikoak ahalik eta irakurle gehienengana iristeko ikertzaileen grinak ingelesa esparru akademikoko lingua franca bihurtzea ekarri du. Era berean, hizkun-tza gutxituek presentzia txikia daukate nazioarteko aldizkari ospetsuetan. Testuin-guru horretan, azterlan honen helburua da jakitea zerk bultzatzen dituen Gizarte Zientzien arloko euskal ikertzaileak beren artikuluak euskaraz argitaratzera edo ez argitaratzera. Azterketan, arloko 131 ikertzaileren iritzien azterketa lexikoa egin da Reinert metodoaren bidez. Emaitzek erakusten dutenez, ikertzaileek hizkuntza nagusiak aukeratzen dituzte beren ibilbide profesionalean errekonozimendu eta inpaktu handiagoa lortzeko. Aitzitik, ezagutza euskaraz ere zabaltzeak duen garrantzia-ren jakitun, askok euskaraz argitaratzen dituzte beren lanak.
Leer menos