Esti Vivancoren Egun gorriak (2019) eleberriaren azterketa : futbol-literatura eta hezkuntza
Texto completo:
https://www.ehu.eus/ikastorratza ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2024Publicado en:
Ikastorratza. e-Revista de didáctica. 2024, n. 32 ; p. 1-32Resumen:
Se busca establecer una relación entre la literatura sobre fútbol y la educación, analizando el valor pedagógico de la literatura sobre fútbol. Para ello, a partir de la novela Egun gorriak (2019) de Esti Vivanco, se lleva a cabo un análisis narratológico de la novela siguiendo el modelo de Gérard Genette (1989), y posteriormente, basándose en los modelos de clasificación de Rafael Bisquerra (2009) y Ricardo Marín Ibáñez (1976), se analizan las emociones y valores presentes en la misma. Así, llega a la conclusión de que la literatura sobre fútbol puede ser una herramienta potencial para la educación, ya que no sólo despierta su motivación e interés, sino que cuando el fútbol se convierte en palabra, ofrece la oportunidad de trabajar las emociones y los valores.
Se busca establecer una relación entre la literatura sobre fútbol y la educación, analizando el valor pedagógico de la literatura sobre fútbol. Para ello, a partir de la novela Egun gorriak (2019) de Esti Vivanco, se lleva a cabo un análisis narratológico de la novela siguiendo el modelo de Gérard Genette (1989), y posteriormente, basándose en los modelos de clasificación de Rafael Bisquerra (2009) y Ricardo Marín Ibáñez (1976), se analizan las emociones y valores presentes en la misma. Así, llega a la conclusión de que la literatura sobre fútbol puede ser una herramienta potencial para la educación, ya que no sólo despierta su motivación e interés, sino que cuando el fútbol se convierte en palabra, ofrece la oportunidad de trabajar las emociones y los valores.
Leer menosHelburu nagusia futbol-literaturaren eta hezkuntzaren arteko erlazioa ezartzea da, futbol-literaturak duen balio pedagogikoa aztertuz. Horretarako, Esti Vivancoren Egun gorriak (2019) eleberritik abiatuz, Gérard Genetten (1989) eredua jarraikiz eleberriaren azterketa narratologikoa gauzatu da, ondoren Rafael Bisquerraren (2009) eta Ricardo Marín Ibáñezen (1976) sailkapen ereduetan oinarrituta, bertan ageri diren emozioak eta balioak aztertuz. Horrela, futbol-literatura hezkuntzarako tresna potentziala izan daitekeela ondorioztatu da, ikasleen errealitatetik hurbil dagoen gaia izanik, haien motibazioa eta interesa piztu ez ezik, futbola hitz bihurtzen denean, emozioak zein balioak lantzeko aukera eskaintzen baitu.
Helburu nagusia futbol-literaturaren eta hezkuntzaren arteko erlazioa ezartzea da, futbol-literaturak duen balio pedagogikoa aztertuz. Horretarako, Esti Vivancoren Egun gorriak (2019) eleberritik abiatuz, Gérard Genetten (1989) eredua jarraikiz eleberriaren azterketa narratologikoa gauzatu da, ondoren Rafael Bisquerraren (2009) eta Ricardo Marín Ibáñezen (1976) sailkapen ereduetan oinarrituta, bertan ageri diren emozioak eta balioak aztertuz. Horrela, futbol-literatura hezkuntzarako tresna potentziala izan daitekeela ondorioztatu da, ikasleen errealitatetik hurbil dagoen gaia izanik, haien motibazioa eta interesa piztu ez ezik, futbola hitz bihurtzen denean, emozioak zein balioak lantzeko aukera eskaintzen baitu.
Leer menos